viernes, 4 de octubre de 2013

Pigmalion Efektua


a

·        Irakasleak ikaslearekiko konfiantzarik ez duenean eragiten dio, konfiantza badu nota hobeak izango ditu.


Ikaslearen motibazioa irakaslearen menpe dago, irakasleak, bere ikasle bati azkarra ez dela esaten badu, ikasleak motibazioa galduko du eta bere emaitzak askoz txarragoak izango dira. Era berean, ikasleak, irakasleagatik, sinesten badu bere adimena eta ulertzeko prozesuak oso onak direla, bere notak asko hobetuko dira.

·        Zure gaitasunak ez daude bakarrik zure menpe, irakasleak ere eragina dute


Beraz esan genuke ikasleen gaitasunak eta motibazioa ez dago bakarrik ikasleen menpe, hezitzaileak (irakasleak, gurasoak neba-arrebak …) asko egin dezakete horri buruz.

·        Askotan emaitzak ez dira benetako emaitzak


Artikuluan ikusi dugun moduan ikasleak bere irakasleen influentzia eduki ahal dute erantzun onak emateko. Adibidez, irakasleak bere ikasleak erantzun bat txarto esaten duenean haserre aurpegi ipiniko du eta honek ikasleari esango dio bere erantzuna txarto dagoela eta beste bat esan behar duela, keinu hauek automatikoki egiten dira eta oso zailak dira kontrolatzeko, baina asko aldatu ahal du ikasle baten emaitzak mugimendu hauekin.

·        Irakasleak gero eta motibazio jartzen dute, ikasleak onak badira


Esan dugun moduan, ikasle baten motibazioa faktore askoren menpe dago eta horren faktore bat irakaslea da, ideia honi buelta emanez, irakasleen motibazioa ikasleen menpe dago. Lan egiten duten pertsona guztiek motibazioa ez galtzeko bere lana gizarterako baliogarria dela pentsatu behar du, eta irakasleei berdina gertatzen zaie, bere lana ikasleen emaitzetan islatuta egon behar da.

·        Zeinuekin kontuz ibili behar dira ikasleekiko, askotan irakasleak ikasleak erantzunak aldatzera bultzatzen dio edo zalantzatzera



Lehen esan ditugu keinuak saihesteko kontrako keinu bat egitea da, hau da, ikasle batek galdera bati ondo erantzuten duenean haserre keinu bat ipintzea edo galdetzea ea seguru dagoela bere erantzunarekin. Hau ikasleei nahasten ditu eta azkenean ez daukate oso argi zein den erantzun egokiena galderari.

1 comentario:

  1. Kaixo.
    Orain 110 posti erantzun behar diedanez, erantzun bakar bat denontzat, amaieran bakotxarentzako zatia
    ---------------------------------------
    TITULUA IPINI BEHAR DIOZU
    ---------------------------------------
    Idatzitako guztietatik ideia batzuk iruzkinduko ditut, sakonago pentsatu beharrekoak. Ez hartu txartzat, ideia interesgarri ugari baitaude; baina denei erantzun behar badizuet, horrela baino ez dakit egiten.
    -
    Irakasleak ikaslearekiko konfiantzarik ez duenean eragiten dio, konfiantza badu nota hobeak izango ditu.

    Ikaslearen motibazioa irakaslearen menpe dago, irakasleak, bere ikasle bati azkarra ez dela esaten badu, ikasleak motibazioa galduko du eta bere emaitzak askoz txarragoak izango dira. Era berean, ikasleak, irakasleagatik, sinesten badu bere adimena eta ulertzeko prozesuak oso onak direla, bere notak asko hobetuko dira.
    diozu. Notetan gelditzen zara eta berbaz esanekoetan; irakaslearen lanak notetatik askoz haratago eragin behar du; bestetik, ez dut uste berbaz zuzenean esandakoengatik ari denik irakurri duzun artikulua.

    ResponderEliminar